Zimowe wejście na Zadni Kościelec by Alpin-Sklep Team - próba pierwsza

2017-02-17

Nasz drugi Teamowy wspin zaplanowaliśmy na 5. lutego 2017. Tym razem w dwuosobowym zespole (Kamil i Łukasz). Wyruszyliśmy w stronę Zakopanego Polskim Busem o 23.45 z Warszawy. Podróż minęła w miarę szybko, bo prawie całą przespaliśmy na fotelach. W Zakopanem byliśmy ok. 6.30, a z racji, iż była to niedziela to tak rano busy jeszcze w stronę Kuźnic spod baru Fis nie kursowały i skorzystaliśmy z taksówki.

Naszą wędrówkę zaczęliśmy ok. 7.00 udając się na śniadanie do Murowańca przez Dolinę Jaworzynki. W schronisku pojawiliśmy się po godzinie 9.00 i zjedliśmy pyszne Lyo Foody. Ja (Łukasz) – bigos, a Kamil – Penne Bolognese, a żeby mieć dużo energii, doprawiliśmy to szarlotką.

Zadni Kościelec

Zadni KościelecOk. godz. 10.30 wystartowaliśmy na początek drogi o nazwie „Załupa H”. Niestety pogoda się ciągle pogarszała (chmury zeszły na bardzo niski pułap), nie było widać drogi, a my obawialiśmy się zagubienia w ścianie. Pomimo naszych chęci, musieliśmy zrobić „wycof”. Dodatkowo całą drogę pod ścianę musieliśmy torować, zapadając się po kolana w śniegu i wpadając nogami pomiędzy duże głazy, co mogło skutkować nawet skręceniem kolana.

W drodze powrotnej jak na złość wyszło słońce i było tak pięknie, że aż grzało nas w plecy. Na nasze szczęście (bądź nieszczęście) trwało to dosłownie 20 minut i za rozejściem szlaków ku Przełęczy między Kopami, a starą nartostradą, znów słońce się schowało i wróciła mgła, która nam towarzyszyła na sam dół do Kuźnic.

Po zejściu do Zakopanego poszliśmy do McDonalda się posilić, odzyskać siły i czekać na odjazd autobusu w stronę Warszawy. Niedosyt pozostał, to normalne. Ale mamy już cel na następny wypad – czyli powtórzyć to, co zaczęliśmy. Trzymajcie za nas kciuki.

Zadni Kościelec

Łukasz i Kamil z Alpin-Sklep Teamu

Pokaż więcej wpisów z Luty 2017
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.